دسته‌بندی نشده

آیا ردیاب های شخصی به باتری نیاز دارند؟

بررسی لزوم وجود باطری در ردیاب

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی شاهد ورود وسایل امنیتی الکترونیکی بسیار زیادی به بازارهای کشور عزیزمان ایران هستیم. یکی از این لوازم امنیتی الکترونیکی ردیاب است. ردیاب ها در انواع مدل ها تولید میشوند و هر کدام کاربرد خاص خودشان را دارند.

برخی از این ردیاب ها با سیم و برخی به صورت مگنتی یا آهنربایی کار میکنند. نکته اشتراک این مدل ها که باعث افزایش امنیت و بهبود عملکرد آنها میشود، لزوم وجود باطری در ردیاب است. در ادامه این متن می خواهیم با انواع ردیاب ها، کاربرد آنها، انواع باتری ردیاب و همچنین نحوه افزایش طول عمر باتری ردیاب آشنا شویم. با ما همراه باشید.

ردیاب چیست و چه کاربردی دارد؟

به صورت کلی ردیاب یا GPS وسیله ای است که به ماشین، موتور، دوچرخه یا اشخاص وصل میشود و موقعیت مکانی آنها را توسط نرم افزار هوشمند به شما نمایش خواهد داد. در واقع شما با نصب اپلیکیشن مخصوص میتوانید موقعیت مکانی GPS یا ردیاب نصب شده روی ماشین، دوچرخه یا موتور را مشاهده کنید.

ردیاب ها انواع مختلفی دارند اما پر کاربرد ترین آنها برای امور تعقیب و گریز و همچنین افزایش امنیت خودرو استفاده میشود. شما میتوانید با نصب ردیاب روی خودرو یا وسیله نقلیه تان، امنیت آن را بیشتر کنید. همچنین اگر وسیله نقلیه شما سرقت شود، با وجود ردیاب میتوانید موقعیت مکانی آن را متوجه شده و آن را با کمک پلیس پیدا کنید.

در ادامه بررسی خواهیم کرد که لزوم وجود باطری در ردیاب چیست و به صورت کلی چند نوع ردیاب وجود دارد.

انواع ردیاب

ردیاب ها (GPS) به دو دسته کلی تقسیم میشوند. ردیاب های باسیم و ردیاب های مغناطیسی.

ردیاب های با سیم

GPS های سیم دار در واقع به ردیاب هایی گفته میشوند که توسط سیم کشی به برق خودرو متصل خواهند شد. در واقع میتوان گفت انرژی برقی مورد نیاز این ردیاب ها توسط باتری خودرو تامین میشود. عملکرد اینگونه ردیاب ها مانند ردیاب های مغناطیسی است. توسط نرم افزار موبایل یا کامپیوتر به محض روشن شدن خودرو و حرکت آن می توانید موقعیت مکانی خودرو را دریافت کنید. اما لزوم وجود باطری در ردیاب های سیم دار چیست؟

زمانی که ردیاب شما دارای باطری باشد، حتی اگر خودرو یا وسیله نقلیه روشن نشده و توسط جرثقیل جابجا شود، شما تا زمانی که باتری ردیاب شارژ داشته باشد (معمولا 1 روز) میتوانید همچنان خودرو را ردیابی کنید. به این معنی که اگر سارق سر باطری خودرو را جدا کرده و بخواهد خودرو را به صورت مخفیانه جابجا کند، شما میتوانید از طریق باتری به GPS دسترسی داشته باشید.

از همین رو میتوان حدس زد که لزوم وجود باطری در ردیاب چقدر مهم است.

ردیاب مغناطیسی (آهنربایی)

ردیاب ها یا GPS های آهنربایی این روزها جزو محبوب ترین نوع ردیاب های داخل بازار هستند. این ردیاب ها به وسیله یک آهنربای قوی به بدنه خودرو یا وسیله نقلیه وصل میشوند. از آنجایی که ردیاب های آهنربایی به سیم کشی خاصی متصل نیستند، تنها منبع تغذیه آنها باتری ردیاب است. از همین رو بهتر است باتری های شارژی یا با ظرفیت بالا را برای ردیاب های آهنربایی انتخاب کنید تا مدت طولانی تری عمر داشته باشند.

در ادامه با انواع باتری ردیاب موجود آشنا خواهیم شد.

انواع باتری ردیاب

باتری ردیاب شارژی عملکردی کاملا مشابه با باتری موبایل یا انواع پاوربانک ها دارد. بعد از شارژ شدن باتری و استفاده از GPS زمانی که باتری در حال اتمام شارژ باشد، روی نرم افزار موبایل به شما هشدار میدهد. با دیدن هشدار شما متوجه خواهید شد که زمان شارژ کردن ردیاب فرا رسیده است.

 حال که با لزوم باطری در ردیاب آشنا شدیم، می خواهیم بررسی کنیم که چند مدل باتری ردیاب در مجموعه برای خریداری موجود است.

مدل 1500 میلی آمپر

 ردیاب کوچک شخصی با شنود 5 روز شارژ که توسط آراز امنیت به شما عزیزان معرفی میشود، باتری مدل 1500 میلی آمپر دارد. این باتری با هر بار شارژ میتواند تا یک هفته GPS شما را روشن نگه دارد. زمانی که هشدار battery low را روی نرم افزار GPS که بر روی موبایل یا کامپیوترتان نصب است مشاهده کردید، می توانید برای شارژ کردن مجدد دستگاه اقدام کنید.

مدل3000 میلی آمپر

ردیاب شخصی و آهنربایی با میکروفون 10 روز شارژ دقیقا مشابه مدل A کار میکند، با این تفاوت که 2 هفته شارژ را نگه میدارد. طول عمر بالاتری دارد و دیرتر به شارژ شدن احتیاج پیدا خواهد کرد.

مدل 10 هزار میلی آمپر

پرفروش ترین و پرکاربرد ترین محصول،  ردیاب آهنربایی با میکرفون یک ماه شارژ میباشد. این ردیاب علاوه بر طول عمر و دوام بالا، تا 1 ماه شارژ را نگه میدارد. حال که با لزوم وجود باطری در ردیاب بیشتر آشنا شدیم، توصیه میکنیم برای بهبود عملکرد و بالا رفتن امنیت GPS روی این مدل باتری سرمایه گذاری کنید.

روش بالا بردن عمر باطری ردیاب

همانطور که میدانید باتری ها از جمله باتری ردیاب جزو وسایل مصرفی هستند. با مرور زمان ممکن است باتری کارایی اولیه را نداشته باشد. فرسوده شود یا اصطلاحا باد کند. یکی از اصلی دلایل باد کردن باطری ردیاب یا شارژ خالی کردن آن میتواند عدم شارژ اصولی، قطع و وصل کردن یا نفوذ رطوبت به باتری باشد. 

با توجه به لزوم وجود باطری در ردیاب، در ادمه راهکار هایی را برای افزایش طول عمر باتری ردیاب به شما ارائه خواهیم داد:

  • باتری ردیاب را اصولی شارژ کنید: سعی کنید قانون شارژ اولیه را رعایت کنید. پس از خرید باتری را تا 100% شدن شارژ کرده و زمانی که به 20 % رسید مجددا به شارژ بزنید. این کار باعث افزایش طول عمر باتری خواهد شد.
  • از شارژر هایی که Fast charge هستند استفاده نکنید. این شارژر ها ولتاژ بالایی را به صورت یکباره به باتری وارد میکنند و میتوانند موجب اختلال در عملکرد باتری، ردیاب یا فرسودگی زودهنگام آنها شوند. شارژر های معمولی و سازگار با دستگاه تان بهترین گزینه برای شارژ کردن GPS هستند.
  • سعی کنید برای هر بار شارژ کردن سیم کارت را از ردیاب خارج کنید.
  • اگر در شرایط جوی نامناسب یا شهرهای مرطوب از ردیاب استفاده می کنید، سعی کنید هر چند وقت یکبار باتری ردیاب را خارج کرده تا از وجود باد کردگی یا سولفات آگاه شوید.

تعویض یا تعمیر باطری ردیاب

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، باتری ردیاب جزو لوازم الکترونیکی مصرفی است و به مرور زمان نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا میکند. مجموعه آراز امنیت با بهره گیری از تکنسین های حرفه ای و با تجربه انواع خدمات تعمیر باتری ردیاب، تعویض باتری ردیاب، تعمیر GPS و… را به شما عزیزان ارائه میدهد. شما میتوانید به صورت حضوری برای تعمیر ردیاب یا GPS به آدرسی که در سایت موجود است مراجعه کنید. همچنین این امکان وجود دارد که با هماهنگی کارشناسان ردیاب را به واحد تعمیرات آراز امنیت ارسال کرده و از خدمات غیر حضوری مجموعه بهره مند شود. 

با توجه به لزوم وجود باطری در ردیاب همین امروز برای خرید این کالا اقدام کنید. با خرید باتری ردیاب علاوه بر افزایش امنیت دستگاه، خودرو یا وسیله نقلیه شما ضد سرقت و غیر قابل نفوذ خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع باتری ردیاب، گارانتی محصولات و نحوه خرید باتری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ردیاب آهنربایی با میکرفون یک ماه شارژ

قیمت اصلی 3,300,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,100,000 تومان است.

ردیاب کوچک شخصی مدل GF21

قیمت اصلی 1,350,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,080,000 تومان است.

ردیاب کوچک شخصی مدل GF07 دو روز شارژ

قیمت اصلی 540,000 تومان بود.قیمت فعلی 450,000 تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *