دسته‌بندی نشده

انواع روش ردیابی افراد

انواع روش ردیابی افراد

بسیاری از افراد به دنبال روشی هستند که به وسیله آن بتوانند یک فرد خاص را رهگیری کنند، در این مقاله به این موضوع پرداخته ایم و انواع روش رایگان و همچنین غیر رایگان ردیابی افراد را به شما توضیح می‌دهیم، به طور کلی ردیابی افراد می‌تواند هم بدون خرید ردیاب به صورت سخت افزاری باشد و هم به وسیله خرید ردیاب سخت افزاری باشد، اگر تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید به شما درباره روش های ردیابی افراد و مزایا و معایب هرکدام توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

پس بدون فوت وقت به سراغ شیوه های رایگان و غیر سخت افزاری برای رهگیری از راه دور افراد می‌رویم.

ردیابی از طریق تلگرام

ردیابی کردن افراد به وسیله شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها با توجه به ویژگی‌های جدیدی که برخی از پیام رسان ها برای کاربرانشان در نظر گرفته اند امکان پذیر شده است، در صورتی که شما هم در پیام رسان تلگرام عضو باشید در جریان هستید که بخشی به عنوان لایو لوکیشن در آن قرار گرفته است که به وسیله این قابلیت، امکان ردیابی خود را به دیگران می‌دهید و مادامی که به اینترنت متصل باشید، دیگران نیز می‌توانند از موقعیت فعلی شما مطلع شوند. اگر قصد دارید که به ردیابی شخصی خاص بپردازید، رفتن به سراغ روش‌هایی نظیر هک برای ردیابی گوشی و … کار درستی نیست چرا که امروزه با توجه به پیشرفت‌هایی که در حوزه سیکیورتی به وجود آمده است، امکان هک کردن از راه دور گوشی برای ردیابی موقعیت فرد به حداقل شانس ممکن رسیده است و فارغ از سیستم عامل موبایل افراد که می‌تواند IOS یا Android باشد، سپرهای دفاعی سیستم عامل موبایل به قدری قدرتمند هستند که کمتر کسی در دنیا وجود دارد که بتواند آنها را دور بزند پس از نصب اپلیکیشن‌هایی با عنوانی مثل اپ ردیابی اشخاص، اپلیکیشن برای هک و شنود افراد خودداری کنید چرا که در واقع این اپلیکیشن ها خود جاسوس افزار بوده و شما خودتان با نصب این اپلیکیشن‌ها روی موبایل خود، امنیت خود را به خطر می‌اندازید.

به صورت کلی یکی از راه‌های خاکستری برای دسترسی به موقعیت یک شخص خاص اینست که از طریق تلگرام لایو لوکیشن آن گوشی را دریافت کنید و مادامی که گوشی آن فرد به اینترنت متصل باشد، امکان ردیابی آن وجود دارد.

ردیابی از طریق واتساپ

در بالاتر درباره تلگرام صحبت کردم که یکی از بهترین شیوه‌های خاکستری در ردیابی افراد است، در واقع راه موثر دیگری که در کنار تلگرام وجود دارد اینست که اقدام به ردیابی افراد از طریق واتساپ نماییم، برای اینکار کافیست که همانند کاری که در تلگرام کردیم، به گوشی آن فرد دسترسی پیدا کرده و از گوشی او برای خودمان یک پیام ردیابی لایو لوکیشن ارسال کنیم، با این کار می‌توانیم ببینیم که فرد مورد نظر کجاست و یکی از راه های ردیابی رایگان افراد از طریق گوشی استفاده کردن از لایو لوکیشن واتساپ است اما باید به این نکته توجه کنید که لایو لوکیشن واتساپ مشکلی که دارد اینست که مدت محدودی دارد و بعد از 12 یا 24 ساعت لایو لوکیشن به اتمام می‌رسد و مجدد باید این فرایند را تکرار کنید که کاری فرسایشی و اذیت کننده است.

ردیابی از طریق پیدا کردن گوشی یا find my phone

در دو شیوه بالا باید حتما به گوشی فرد مورد نظر دسترسی پیدا می‌کردید و لوکیشنشان را برای خودتان ارسال می‌کردید، اما شاید این افراد در شبکه‌های اجتماعی که ما در آنها عضو هستیم حضور نداشته باشند و از مسنجر های دیگری استفاده کنند. مشکل بعدی که در دو روش بالا وجود داشت این بود که ما به صورت محدود و در طی زمان نهایت یک روز امکان ردیابی شخص مورد نظر را پیدا می‌کردیم. در این شیوه ای که در ادامه به شما می‌گویم، امکان ردیابی و پیدا کردن افراد در زمان طولانی تری نیز وجود دارد، در این روش که آن را با نام فایند مای فون یا پیدا کردن گوشی من و … می‌شناسیم، با استفاده از امکانات گوگل و همچنین اپل و با فعال سازی این قابلیت می‌توانیم که از موقعیت گوشی با خبر شویم، در واقع این قابلیت برای زمانی است که گوشی خود را گم کرده باشیم و یا سارق آن را دزدیده باشد اما با استفاده از این قابلیت، امکان ردیابی گوشی موبایل برای ما فراهم است و در واقع بهترین راه ردیابی افراد با گوشی به صورت رایگان همین قابلیت find my phone است.

استفاده از اپلیکیشن های دیگر

برخی از اپلیکیشن ها هستند که با نصب آنها روی موبایل، می‌توانید لوکیشن گوشی را در صفحه وب یا سرور مشاهده کنید، مشکلی که وجود دارد اینست که در وهله اول این اپلیکیشن ها ممکن است که حریم خصوصی ما را نقض کنند و استفاده کردن از آنها به صلاح نیست، در ثانی این اپ ها برای ردیابی ممکن است از ما هزینه ای دریافت کنند و چون عمدتا این اپ‌ها خارجی هستند، باید به دلار اقدام به پرداخت هزینه کنید که این موضوع خود مشکل آفرین است چرا که امکان پرداخت دلاری برای ردیابی اشخاص از طریق گوشی به واسطه تحریم‌هایی که علیه کشور ما وجود دارد برای همه وجود ندارد و چون باید به دلار این هزینه را پرداخت کنید، هزینه زیادی را باید پرداخت کنید که این کار را به شما توصیه نمی‌کنیم و در واقع به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد ردیابی از راه دور یک فرد را دارید از روش های دقیق تر و بهتری که نیاز به پرداخت هزینه بالایی ندارند استفاده کنید. بهترین راه برای ردیابی اشخاص اینست که اقدام به خرید ردیاب شخصی و آهنربایی کنید که در انتهای همین مقاله در اینباره با شما صحبت خواهیم کرد، قبل از آن به معرفی مزایا و معایب ردیابی افراد با گوشی بپردازیم که شما بهتر بتوانید در اینباره تصمیم گیری نمایید.

مزایای استفاده از نرم افزارهای ردیابی

در ادامه مزایای استفاده از روش‌های رایگان برای رهگیری اشخصا را برایتان شرح می‌دهیم.

·رایگان بودن

اولین و شاید مهمترین مزایای استفاده از گوشی برای ردیابی افراد اینست که در اکثر مواقع این روش‌ها به صورت رایگان بوده و شما نیاز به پرداخت هزینه برای استفاده از آن ندارید و به نوعی از قابلیت‌های موجود پیام رسان‌ها یا سیستم عامل گوشی استفاده می‌کنید.

·استفاده سریع

دومین مزیت استفاده از گوشی برای ردیابی اینست که این روش‌ها نیاز به کار خاصی ندارند و تنها کافیست که گوشی موبایل به اینترنت متصل باشد تا بتوان به راحتی موقعیت حدودی سوژه را مشاهده کرد، بله درست خواندید، این روش‌ها با توجه به مکانیزم ردیابی که دارند نقطه زن نیستند و برای پیدا کردن و رهگیری دقیق و نقطه زنی افراد باید از دستگاه جی پی اس شخصی استفاده کنید.

معایب استفاده از نرم افزار ردیابی

معایب استفاده از موبایل برای رهگیری و ردیابی افراد بسیار بیشتر از مزایای آن است، در ادامه به توضیح معایبت استفاده از نرم افزار ردیابی در گوشی برای ردیابی افراد می‌پردازم.

·حتما باید به اینترنت متصل باشد

در این روش گوشی سوژه باید حتما به اینترنت متصل باشد، در غیر اینصورت اصلا داده ای به سرور ارسال نمی‌شود تا از موقعیت فرد آگاه شد، با توجه به پایین بودن کیفیت اینترنت در کشور ممکن است که نتوانید به خوبی اقدام به ردیابی سوژه از طریق روش گوشی نمایید.

·اکثرا به صورت دائمی نیست

دومین مسئله ای که درباره روش‌های رایگان ردیابی افراد وجود دارد اینست که این روش‌ها اکثرا موقتی بوده و به صورت دائمی امکان ردیابی اشخاص وجود ندارد مگر اینکه اقدام به خرید GPS شخصی نمایید که در انتهای این مقاله به آن اشاره کرده ام.

·عدم دقت بالا و نقطه زن بودن

این روش‌ها هیچ کدام به اندازه روش دوم یعنی استفاده از دستگاه ردیاب دقیق نبوده و موقعیت را به صورت حدودی نمایش می‌دهند، ردیاب ها با توجه به اینکه اختصاصا برای اینکار ساخته شده اند، با دقتی بسیار بالا اقدام به نقطه زنی می‌کنند اما جی پی اس موبایل ممکن است آنقدر قوی نباشد.

·باید به گوشی سوژه دسترسی داشته باشید

نقطه ضعف و عیب دیگری که روش بالا دارد اینست که در این روش‌ها معمولا باید به گوشی سوژه دسترسی داشت و به نوعی تجاوز به حریم خصوصی افراد به شمار می‌رود و انجام دادن آن شاید کار درستی نباشد.

·شاید نیاز به خرید نسخه پریمیوم باشد

برخی از اپلیکیشن‌هایی که اینکار را انجام می‌دهند جدای از اینکه ممکن است حریم خصوصی خود ما را نیز نقض کنند، بلکه نیاز به پرداخت هزینه برای فعالسازی آنان نیز وجود دارد و می‌بایست اقدام به پرداخت هزینه کنید تا بتوانید از قابلیت‌های کامل آن بهره مند شوید، به عنوان مثال به خاطر ترغیب استفاده کننده به پرداخت پول، ممکن است که لوکیشن افراد را با تاخیر 5 دقیقه ای به کاربر نشان دهند تا کاربر مجبور باشد برای مشاهده لایو لوکیشن پرداخت درون برنامه ای انجام دهد.

·امکان شنود صدای محیط وجود ندارد

ردیابی به شیوه استفاده از اپلیکیشن و موبایل برای پیدا کردن یک فرد امکان شنود صدای محیط را به شما نمی‌دهد، در صورتی که با خریداری کردن یک ردیاب شخصی از آراز امنیت امکان شنود صدای محیط به صورت برقراری تماس با مخاطب را نیز دارید و بدون مشکل می‌توانید از این قابلیت بهره بگیرید در حالی که چنین ویژگی در روش ردیابی با موبایل وجودندارد.

بهترین روش ردیابی افراد

اما بهترین روش برای ردیابی افراد عبارتست از اینکه شما اقدام به خرید دستگاه ردیاب شخصی کنید، این دستگاه مخصوص اینکار ساخته شده است و مکانیزم عملکردی دستگاه GPS آراز امنیت اینگونه است که این دستگاه بدون سیم بوده و در واقع در زمره جی پی اس‌های بی سیم قرار می‌گیرد و از یک باتری بهره می‌گیرد که با توجه به توان و ظرفیت می‌تواند از چندین ساعت تا چندین روز با یکبار شارژ شدن به عملکرد ردیابی بپردازد، دستگاه جی پی اس همچنین امکانات و قابلیت‌هایی را به شما ارائه می‌کند که این قابلیت‌ها را در ردیابی با موبایل نمی‌توانید داشته باشید به عنوان مثال امکان شنود صدای محیط در روش ردیابی با موبایل وجود ندارد اما با خرید ردیاب آهنربایی به راحتی می‌توانید از این ویژگی بهره مند شوید، ویژگی دیگری که ردیاب شخصی دارد اینست که شما می‌توانید از طریق اپ مخصوص محل های پیموده شده در یکسال اخیر را نیز مشاهده کنید، همچنین قابلیت‌های پیشرفته ای نظیر قابلیت جئوفنس نیز در این دستگاه وجود دارد که شما می‌توانید یک محدوده تردد مجاز را در آن تعریف کنید و زمانی که حامل دستگاه از این محدوده خارج شود شما مطلع خواهید شد.

قابلیت جذاب دیگری که جی پی اس فردی دارد اینست که مجهز به سنسور حرکت و کشف است، سنسور حرکت اینطور است که هرگاه حامل ردیاب در حالت سکون باشد و تکان نخورد، با حرکت کردن شما می‌توانید متوجه شوید و یا سنسور کشف به این گونه کار می‌کند که در صورتی فردی اقدام به کشف ردیاب کند شما از این موضوع مطلع خواهید شد.

ردیاب‌ شخصی آراز امنیت که آنها را به عنوان بهترین ردیاب‌ برای موقعیت یابی اشخاص می‌شناسیم امکاناتی دارد که این دستگاه را از سایر موارد متمایز می‌کند به عنوان مثال شما این امکان را دارید که این نوع جی پی اس شخصی را به سطوح فلزی متصل کنید.

در آراز امنیت انواع اقسامی از ردیاب شخصی وجود دارند که در ادامه برترین ردیاب‌های شخصی و آهنربایی برای رهگیری از راه دور افراد را به شما معرفی می‌کنیم و لینک خرید آنها را نیز قرار می‌دهیم که در صورت نیاز بتوانید آنها را با ارزانترین قیمت ممکن از آراز امنیت خریداری نمایید.

ردیاب یک ماه شارژ

ردیاب یک ماه شارژ که به ردیاب NG30 نیز شناخته می‌شود دارای یک باتری قدرتمند ده هزار میلی آمپری است، در واقع این ردیاب به طور متوسط 2 تا 3 برابر یک گوشی موبایل ظرفیت باتری دارد و با یکبار شارژ کردن آن می‌توانید بین 30 تا 45 روز از آن استفاده کنید. امکان شنود صدای محیط با برقراری تماس با سیم کارت تعبیه شده در ردیاب وجود دارد، تمامی ویژگی‌هایی که در بالاتر ذکر شد به علاوه بسیاری دیگر از ویژگی‌ها در این دستگاه قرار گرفته است، در صورتی که علاقمند به خرید این محصول هستید می‌توانید روی لینک خرید ردیاب یک ماه شارژ کلیک کنید و یا از لیست پایین این محصول را انتخاب نمایید.

ردیاب ده روز شارژ

ردیاب دیگری که از نظر کیفیتی کاملا هم ردیف بهترین جی پی اس شخصی در جهان است، ردیاب ده روز شارژ آراز امنیت است، این ردیاب تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌های ردیاب بی سیم NG300 را دارد و تنها تفاوت آن با NG30 در میزان ظرفیت باتری آن است، این ردیاب دارای یک باتری 3000 میلی آمپری است که امکان ردیابی به مدت ده تا 14 روز را با یکبار شارژ کردن به شما ارائه می‌کند. برای خرید ردیاب ده روز شارژ کلیک کنید، این ردیاب به ردیاب E300 نیز در بازار شناخته می‌شود.

ردیاب پنج روز شارژ

ارزانترین نوع ردیاب بی سیم با کیفیت در آراز امنیت با توجه به توضیحاتی که به شما ارائه دادیم ردیاب 5 روز شارژ است، این ردیاب در زمره ردیاب‌های نقطه زن دسته بندی شده و امکان ردیابی و نقطه زنی سوژه به همراه شنود صدای محیط، قابلیت ژئوفنس و … را دارد، تنها تفاوت ردیاب E150 با دو مدل دیگر در ظرفیت باتری آنهاست، این ردیاب دارای ظرفیت باتری 1500 میلی آمپری است و امکان ردیابی به مدت پنج روز تا یک هفته را با یکبار شارژ کردن به شما ارائه می‌دهد. برای خرید ردیاب پنج روز شارژ روی لینک کلیک کرده و یا از لیست پایین روی محصول کلیک کرده تا با ویژگی‌های آن آشنا شوید.

نتیجه گیری

به طور کلی امکان ردیابی افراد با گوشی و همچنین با استفاده از جی پی اس بی سیم وجود دارد، در شیوه اول دقت پایین بوده، امکان شنود صدای محیط وجود نداشته و همچنین موقعیت یابی دقیق نیست و با اما و اگر همراه است، در حالی که اگر قصد جدی دارید و می‌خواهید موقعیت یک فرد را با دقتی نقطه زن پیدا کنید و یا صدای محیط را شنود کنید، می‌توانید اقدام به خرید جی پی اس آهنربایی از آراز امنیت نمایید. این نوع ردیاب‌ها در عین حال که ویژگی‌های بسیاری دارند قیمت مقرون به صرفه ای نیز داشته و استفاده کردن از آنها راحت است. ما در آراز امنیت با توجه به بودجه شما بهترین گزینه ممکن را در اختیارتان قرار می‌دهیم، در صورتی هم که نیاز به اخذ مشاوره رایگان قبل از خرید انواع GPS را دارید می‌توانید که با شماره 09120155633 تماس حاصل فرمایید، آراز امنیت مرجع فروش انواع دستگاه ردیاب افراد در کشور بوده و دارای نماد اعتماد الکترونیکی است و به صورت قانونی در حال فعالیت است و امکان ارسال فوری انواع ردیاب به سطح شهر تهران یک روزه و سایر شهرستان‌ها از طریق پست و تیپاکس نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *